Algemene voorwaarden

Algemeen
De leverings- en betalingscondities zijn van toepassing op alle bestellingen en overeenkomsten tussen By Zenz en de afnemer. Wanneer u een bestelling plaatst geeft u aan akkoord te gaan met de Algemene Voorwaarden van By Zenz met kamer van koophandelnummer 54629691.

Prijzen
Genoemde prijzen zijn in euro’s vermeld, inclusief 21% BTW en exclusief verzendkosten.
Alle prijzen zijn per stuk tenzij anders vermeld. Prijswijzingen kunnen voorkomen. U vindt de meest actuele prijzen altijd op www.byzenz.nl. Voor de gevolgen van druk- en typefouten aanvaarden wij geen aansprakelijkheid.

Betaling
Nadat u een bestelling heeft geplaatst ontvangt u per e-mail een bevestiging met daarin een overzicht van de bestelde artikelen en het totaalbedrag, inclusief de verzendkosten. De betaling dient vooraf plaats te vinden.

Er kan op de volgende manieren betaalt worden:
• I-Deal
• Paypal
• Overschrijving via de bank/giro op Iban rekeningnummer : NL55INGB0006005076 t.n.v. By Zenz o.v.v. ordernummer en naam.
• Contante betaling bij afhalen
• Afterpay (achteraf betalen via acceptgiro)
• Rembours, betaling bij aflevering. De kosten hiervoor bedragen €15,50.

Na ontvangst van de betaling wordt de bestelling zo spoedig mogelijk verzonden. In de meeste gevallen gaan de artikelen die voor 12.00 besteld zijn dezelfde werkdag nog op de post. Pakketten worden verzonden met PostNL en doorgaans binnen 1-2 werkdagen afgeleverd.

Verzendkosten
Voor het bezorgen van uw bestelling betaalt u een bijdrage afhankelijk van artikelsoort en gewicht conform de tarieven van PostNL, onderstaande tarieven zijn alleen geldig binnen Nederland.

0 kg tot 0,25 kg = € 2,92
0,25 kg tot 0,45 kg = € 3,54
0,45 kg tot 10 kg = € 5,95
10 kg tot 15 kg = € 12,50
15 kg tot 30 kg = € 30,00

Alle grotere artikelen kunnen op afspraak door ons thuis worden afgeleverd.

Tarieven per km voor bezorging:
0-10 km 15 euro
11-25 km 30 euro
26-50 km 45 euro
51 km of meer in overleg

Afstanden berekend vanaf Heerhugowaard. Vermeld u bij ‘opmerkingen’ onderaan de bestelling dat u het artikel wilt laten bezorgen, By Zenz neemt per e-mail contact op voor een bezorgafspraak, en stuurt u een aangepaste factuur. Indien uw bestelling tijdens het versturen beschadigd raakt, is dit voor eigen risico.

Afhalen
Alle artikelen kunnen op afspraak worden afgehaald bij onze magazijn in Noord-scharwoude.
Vermeld bij ‘opmerkingen’ onderaan uw bestelling dat u het artikel wilt ophalen, wij nemen per e-mail contact op voor een afspraak.

U krijgt altijd bericht
Alle goederen zijn doorgaans uit voorraad leverbaar. Het kan echter voorkomen dat een artikel tijdelijk niet op voorradig is. In dat geval ontvangt u daarover zo spoedig mogelijk bericht en houdt By Zenz uw bestelling aan. Indien nalevering uiteindelijk niet meer mogelijk is, krijgt u ook bericht en komt uw bestelling te vervallen.

Zichttermijn
Voor al uw aankopen geldt een zichttermijn van acht dagen, tenzij artikelen speciaal voor u zijn ingekocht of gemaakt. In deze periode kunt u uw bestelling ongebruikt, onbeschadigd en compleet in de originele verpakking retour sturen. Indien u besluit de bestelling retour te sturen, zijn de kosten voor het versturen voor eigen rekening. U dient het artikel eerst als retour aan te melden via info@byzenz.nl. Wij zullen de retourzending bevestigen, waarna u het artikel kunt terugsturen. By Zenz behoudt zich het recht voor om in geval van door u veroorzaakte schade aan geretourneerde artikelen kosten in rekening te brengen. Indien het artikel in goede staat retour is ontvangen, wordt het bedrag van het product z.s.m. aan u gecrediteerd. Indien een artikel defect geleverd is dient dit binnen 48 uur gemeld te worden om aanspraak te maken op eventuele garantie.

Garantie
Op alle nieuwe producten garandeert By Zenz dat elk artikel voldoet aan normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en aan bestaande overheidsvoorschriften. Wij herstellen gebreken die bij normaal gebruik optreden in of aan artikelen kosteloos. Als een klacht gegrond is, komen de verzendkosten voor onze rekening. By Zenz stelt vast of de garantie van toepassing is en bepaalt de wijze van repareren en/of verzenden. Wij hanteren een reparatietermijn van gemiddeld drie weken. Als u het te repareren of te vervangen artikel verzendt, moet het van een verpakking zijn voorzien waarbij transportschade niet mogelijk is.
Op de garantie kan geen aanspraak gemaakt worden als het defect of de slijtage kennelijk het gevolg is van nalatig onderhoud, of als deze slijtage als normaal kan worden beschouwd. Schoonmaken en gebruiksfouten valt buiten de garantie.
Ook in de volgende gevallen kunt u geen aanspraak maken op de garantie:
- Als er veranderingen in of aan het artikel zijn aangebracht (al dan niet ter reparatie) door derden.
- Bij oververhitting door centrale of andere verwarming.
- Bij blootstelling aan vochtigheid, extreme warmte, koude of droogte.
- Bij beschadiging door opzet of grove onachtzaamheid.
- Bij invloeden van buiten af (zoals blikseminslag, stroomuitval,
natuurrampen etcetera).
- Als u By Zenz niet tijdig plaats, gelegenheid of tijd geeft voor
onderzoek en herstel van het gebrek.
- Als u in gebreke blijft en niet aan uw verplichtingen voldoet.

Niets van deze site mag door derden zonder toestemming van By Zenz gebruikt worden. Alle rechten zijn voorbehouden aan:

By Zenz

BTW nummer: NL196531743B01
KvK-inschrijfnummer: 54629691









(Download de Algemene voorwaarden als PDF bestand.)
© 2009 - 2017 By Zenz | sitemap | rss